niedziela, 19 lipca 2015

RØDGRØD MED FLØDE.

Mam tak niestety, a może "stety" że jak usłyszę jakąś dziwną nazwę potrawy to mam ochotę ja przyrządzić. W sumie im nazwa dziwniejsza tym ochota większa. Podobnie było z Rødgrød Med Fløde. Deser ten na pewno zjadał niejeden z Was i nawet o tym nie wiedział. Ponieważ pod tą tajemniczą nazwą kryje się nic innego jak najzwyklejszy kisiel który Babcia co roku w okresie wakacyjnym przygotowywała nam na podwieczorek. Rødgrød Med Fløde to tradycyjny letni deser przyrządzany z czerwonych sezonowych owoców. Przepis ten dodaję do akcji Mopsika SKANDYNAWSKIE LATO. Razem ze mną ten duński deser przygotowywały MIRABELKA, PANNA MALWINA oraz GIN.


RØDGRØD MED FLØDE
5 porcji

900 g mieszanki owoców letnich (użyłam czereśni, truskawek, malin, porzeczek, borówek oraz jeżyn)
100 g cukru
150 ml wody
1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej

200 ml śmietanki 30%
1 łyżka ekstraktu waniliowego

Garść owoców przesypać do miski. Pozostałe owoce zasypać cukrem i odstawić na około 20 minut. Następnie dodać wodę i gotować około 15 minut. Na koniec wrzucić odłożone wcześniej owoce i wymieszać. Odlać około 1/3 szklanki soku i rozmieszać w nim mąkę ziemniaczaną. Wrzucić do garnka z owocami i całość zagotować ciągle mieszając aż kisiel zgęstnieje. Następnie przełożyć do szklanek i gdy ostygnie wstawić do lodówki na kilka godzin. Przed podaniem ubić śmietanę razem z ekstraktem waniliowym na sztywno. Jeśli lubicie możecie ją dosłodzić. Śmietanę układać na kisielu i ozdobić świeżymi owocami. 
SMACZNEGO!!!







7 komentarzy:

  1. uwielbiam takie retro desery, ale zaraz, myślałam że to nasz polski kisiel ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Taki kisiel to chyba każdy by chciał zjeść; )

    OdpowiedzUsuń
  3. Można sobie język połamać na tej nazwie. Niemniej to najbardziej apetyczny kisiel jaki widziałam :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Przede wszystkim nazwa kojarzy mi się z lekcjami duńskiego, bo to taki ichnieszy "chrząszcz brzmi w trzcinie" dla obcokrajowców, a po drugie uwielbiam ten deser, bo kojarzy mi się z rejsami po Danii. :) W każdym sklepie można dostać taki kisiel pełen owoców, a do kompletu nieodłączny sos waniliowy. Miód na serce każdego żeglarza :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Prezentuje się znakomicie. Dziękuję za dodanie do akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie napisany artykuł. Jak dla mnie bomba.

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP