środa, 23 sierpnia 2017

DŻEM MORELOWY Z WANILIĄ.

Brrrrr...... Czuć już jesień w zimnych porankach i wieczorach. Kiedy to lato przeleciało ?  W tym roku nie zdążyłam nacieszyć się nim wcale. Jeszcze nie minęło a już mi do niego tęskno. Na pocieszenie więc i na rozgrzanie smażę dżem morelowy z wanilią, który w zimowe dni będzie przypominał mi o lecie i dawał nadzieje że nadejdzie ono znowu.



DŻEM MORELOWY Z WANILIĄ
5-6 słoiczków

1600 g moreli po obraniu i wypestkowaniu
350 g cukru
1 laska wanilii
sok z 1/2 cytryny

Morele wrzucić do gotującej się wody i gotować około 1 minuty. Następnie przelać zimną wodą i obrać ze skórek. Obrane morele pokroić na ćwiartki i wrzucić do dużego rondla w którym będziemy gotować dżem. Wanilię przekroić na pół, wydrążyć ziarenka i zarówna ziarenka jak i laskę umieścić razem z morelami. Całość zasypać cukrem, wymieszać i pod przykryciem zostawić na około 8-10 godzin. Po tym czasie do moreli dodać sok z cytryny, wymieszać i można smażyć dżem do odpowiedniej konsystencji. Mi zajęło to około 1 1/2-2 godzin. Gorący przelać do wyparzonych słoików odławiając laskę wanilii, zakręcić i ustawić do góry dnem. Można pasteryzować.
SMACZNEGO!!!!





7 komentarzy:

  1. I love your artwork and follow you pots this very minute!
    ดูหนัง

    OdpowiedzUsuń
  2. W tym roku lato było wyjątkowo liche, niestety... A dżem ma cudowny kolor, przywodzi na myśl słoneczne dni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę się nim zajadać gdy zimno i ciemno za oknem się zrobi :)

      Usuń
  3. this year the summer was extremely poor, unfortunately ... and the jam has a wonderful color, it brings to mind sunny days :)

    ดูหนัง

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pysznie! Ja zainspirowana tym artykułem https://magazyn.ceneo.pl/artykuly/przetwory-z-truskawek zrobiłam ostatnio dżem z truskawek. Teraz mam w planach dżem malinowy i gruszkowy :) Moreli niestety nie mamy w ogrodzie, ale może uda mi się je gdzieś kupić w rozsądnej cenie.

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP