czwartek, 18 stycznia 2018

SAŁATKA PIYAZ.

W nowym roku postanowiłam zadbać o swoje nawyki żywieniowe i zjadać większą ilość warzyw. To nie jest tak że ich nie lubię, ale permanentny brak czasu spowodował że zaniedbałam ostatnio bardzo tą kwestię. Dlatego postanowiłam bardziej się pilnować. Dzięki temu mam nadzieje, że na blogu znajdziecie więcej wytrawnych przepisów.
Zaczynam od tureckiej sałatki piyaz, w wersji podstawowej składającej się z fasoli, cebuli i sumaku. Można dodać do niej także różnego rodzaju warzywa. Ja wybrałam pomidory, ale będą pasować tu także oliwki czy papryka.



SAŁATKA PIYAZ
2 porcje

1 puszka białej fasoli (można użyć gotowanej, należy pamiętać aby ją wcześniej namoczyć )
około 12 sztuk pomidorków koktajlowych
2 jajka ugotowane na twardo
1 mała czerwona cebula

SOS
5 łyżek oliwy z oliwek
3 łyżki octu winnego
1/2 rozgniecionego ząbku czosnku
sól
pieprz

sumak
1/2 pęczka natki pietruszki

Składniki sosu wymieszać dokładnie i odstawić. Cebulę pociąć w piórka, zalać sosem i odstawić na co najmniej 20 minut, aby się zmacerowała. Pomidorki przekroić na pół, ułożyć w misce, na wierzchu rozłożyć ugotowane jajka pokrojone na ćwiartki. Całość zalać sosem wymieszanym z cebulą, posypać posiekaną natką pietruszki oraz sumakiem. Wymieszać przed podaniem.
SMACZNEGO!!!








5 komentarzy:

  1. Anka ja mam to samo! Wciąż kupuje sałatę a potem się marnuje bo albo chcą mięso, albo nie ma czasu i zjada się w biegu kromę chleba. Też sobie obiecałam i muszę zacząć to stosować bo mega przytyłam 🙄 a Twoja sałatka mniam, aż chce się jeść!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP