środa, 20 marca 2019

KAKAOWA KAWA Z KARMELEM DAKTYLOWYM.

Już za chwilę, już za moment Wiosna. Tak czuć ją już w powietrzu, zapachu i w kościach. Czy Wy także czekacie na nią z taką niecierpliwością jak ja? Ale nim nadejdzie trzeba jakoś przetrwać te chwile i dodać sobie energii aby zrealizować wszystkie wiosenne plany. Ja znalazłam na to sposób i do kawy dorzucam karmel daktylowy. Świetny zamiennik innych słodzideł, na który mam już wiele deserowych pomysłów, zresztą na kawę Inkę również. Wypatrujcie kolejnych wpisów.


KAKAOWA KAWA Z KARMELEM DAKTYLOWYM

KARMEL DAKTYLOWY
170 g daktyli
1 szklanka wrzątku
1 łyżka gładkiego masła orzechowego
duża szczypta mielonych lasek wanilii lub ziarenka z 1/2 laski wanilii
szczypta soli

KAKAOWA KAWA
1 łyżeczka kakao
2 łyżki kawy INKA WAPŃ I WITAMINY
mleko roślinne owsiane lub mleko krowie
1 łyżka karmelu daktylowego

Daktyle umieść w misce, zalej wrzątkiem i odstaw na minimum 30 minut. Po tym czasie umieść daktyle w malakserze (nie wylewaj wody po ich moczeniu), dodaj masło orzechowe, wanilię oraz sól. Całość zacznij miksować w trakcie dodając odpowiednią ilość wody z moczenia daktyli. Karmel powinien być dość rzadki.
W kubku umieść kakao oraz kawę. Zalej wrzątkiem do połowy i wymieszaj dokładnie. Spień mleko połącz z kawą, na koniec dodaj karmel daktylowy do smaku i wymieszaj.
SMACZNEGO!!!




5 komentarzy:

  1. Ten karmel daktylowy, to muszę sobie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje mi się, że faktycznie kawa ta może być bardzo apetyczna i tym bardziej że jest jeszcze w niej karmel. Ja jeżeli chcę robić jakąś dobrą kawę to przede wszystkim używam zestawów z https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/kawa-i-herbata gdyż samo jej parzenie to jest swego rodzaju ceremonia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pod wrażeniem. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  4. W sumie najbardziej w kawach podoba mi się to, ze można z niej przyrządzać jeszcze inne napoje smakowe. Osobiście jestem bardzo zadowolony z kawy ze sklepu https://www.coffeea7.pl/kategoria/kawa/ i moim zdaniem na pewno każdy z nas odnajdzie tam smaki kawy dla siebie.

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP