środa, 2 kwietnia 2014

ŻURAWINOWY KREM.

Kto czyta czasami Everyday Flavours wie że uwielbiam przerabiać owoce na jajeczne kremy czyli z angielskiego curdy. W swoim dorobku mam już LEMON CURDGRAPEFRUIT CURDRABARBAROWY CURD oraz MALINOWY CURD. Choć ulubionym chyba na zawsze pozostanie ten cytrynowy nie zaprzestaję poszukiwań nowych smaków. Z tego względu przerobiłam ostatnio na krem czerwieniące się do mnie z zamrażarki żurawiny, które czekały sobie tam cierpliwie od minionej jesieni. Krem wyszedł kwaskowaty i oto mi chodziło ponieważ miałam niecny plan połączenia go z bardzo słodkimi rzeczami, ale nie będę zdradzać dokładnie, przepisy z wykorzystaniem nowego curdu nie długo na blogu, także czekajcie cierpliwie.




ŻURAWINOWY CURD
2 słoiczki

450 g żurawiny (użyłam mrożonej)
160 g drobnego cukru
100 ml wody
2 jajka
3 żółtka
1 łyżeczka mąki kukurydzianej
50 g masła

W garnku umieścić rozmrożoną żurawinę z cukrem oraz wodą. Całość gotować około 10-15 minut aż owoce się częściowo rozgotują. Gdy to się stanie owoce wraz z sokiem umieścić na sicie i dokładnie przetrzeć. Tak uzyskany sok umieścić ponownie w garnku dodając do niego jajka, żółtka oraz mąkę kukurydzianą. Całość podgrzewać na małym ogniu cały czas mieszając do czasu aż masa zacznie gęstnieć. Gdy zgęstnieje zdjąć z ognia i dorzucić do kremu masło pokrojone w małą kostkę po czym dokładnie wymieszać. Krem przelać do słoiczków i gdy ostygnie schłodzić. Można używać do różnego rodzaju ciast i ciasteczek lub po prostu wyjadać łyżką prosto ze słoiczka.
SMACZNEGO!!!








4 komentarze:

  1. Jakie piękne zdjęcie! Mega apetycznie wygląda ten krem, koniecznie do wypróbowania...na pewno smaczny...pozdrowienia, Misia

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja już się zastanawiam.. czy tam u góry w rogu nie jest czasem sernik z tym właśnie żurawinowym kremem? C:
    Świetny przepis, wykorzystam w sezonie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Do tej pory probowalam tylko lemon curd-u, ale jestem pewna, ze ten będzie rownie pyszny ;) piekny kolor ;) koniecznie musze wyprobowac! :)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP