poniedziałek, 29 października 2018

KRUCHE ROGALIKI Z POWIDŁAMI I KRUSZONKĄ.

Może to zabrzmi banalnie, ale w moim blogowaniu oprócz poznawania nowych ludzi oraz fotografowania lubię poznawać nowe potrawy i produkty. Gdy odezwała się do mnie firma MAMUT z zapytaniem o możliwość współpracy i przetestowania ich panierów, podeszłam do tego dość sceptycznie, bo nie używałam dotąd żadnego tego typu posypki oprócz zwykłej bułki tartej. A do tego słowo "panier" kojarzyło mi się z kotletami panierowanymi jakąś dziwną mieszanką z podejrzanym składem. W tym przypadku skład był bez zarzutu, więc postanowiłam przetestować te produkty, wymyślając z nimi jakieś słodkie danie. Do wyboru dostałam trzy paniery: z ciecierzycy, wielozbożowy oraz kukurydziany.
W przepisie podanym poniżej użyłam panieru z ciecierzycy, który idealnie sprawdził się do zrobienia kruszonki która znalazła się na górze rogalików. Kruszonka była naprawdę super chrupiąca, bardziej niż ze zwykłej mąki. Rogaliki już dawno są wspomnieniem, a mi marzy się teraz najprostszy i najlepszy deser  czyli owoce zapiekane pod nieprzyzwoitą ilością tej kruszonki.



KRUCHE ROGALIKI Z POWIDŁAMI I KRUSZONKĄ

CIASTO
150 g serka śmietankowego
110 g zimnego masła
2 łyżki drobnoziarnistego brązowego cukru
190 g mąki pszennej
szczypta soli

powidła śliwkowe
jajko rozkłócone z odrobiną wody

KRUSZONKA
50 g drobnoziarnistego, brązowego cukru
50 g zimnego masła
1/2 łyżeczki cynamonu

W malakserze umieścić wszystkie składniki i wyrobić ciasto. Można to także zrobić tradycyjną metodą, tak jak wyrabia się kruche ciasto. Gotowe ciasto zawinąć w folię spożywczą i umieścić w lodówce na około 1 1/2 - 2 godziny lub w zamrażarce na około 1/2 godziny.
W międzyczasie przygotować kruszonkę rozcierając jej składniki palcami, tak aby nabrała konsystencji mokrego piasku. Następnie zwinąć w kulę i wstawić do lodówki.
Piekarnik nagrzać na 180 stopni C.
Ciasto wyjąć z lodówki, rozwałkować między dwoma arkuszami papieru do pieczenia i wyciąć z niego trójkąty. Na każdym trójkącie rozsmarować powidła, po czym zwinąć go w rogala. Rogale umieścić na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, posmarować rozkłóconym jajkiem i posypać obficie kruszonką. Piec w nagrzanym piekarniku około 15-17 minut do zrumienienia.
SMACZNEGO!!!



Wpis powstał w ramach współpracy z firmą MAMUT



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP