poniedziałek, 10 listopada 2014

DUŃSKIE ROGALIKI Z NADZIENIEM MARCEPANOWYM.

Wiem wszyscy w związku ze zbliżającym się listopadowym świętem dodają rogale marcińskie. Ja także mam w planach je przygotować, nawet ciasto na nie już czeka w lodówce, lecz znając ostatnio moje rozleniwienie nie dodam ich raczej przed wtorkiem. Na pocieszenie jednak przedstawiam Wam rogale o wiele mniej skomplikowane i szybsze w przygotowaniu od tych poznańskich. Gdy tylko zobaczyłam je u LO wiedziałam że będzie to hit nadchodzących dni. I powiem Wam że nie pomyliłam się. Piekłam je już dwa razy i myślę że upiekę jeszcze nie raz.



DUŃSKIE ROGALIKI Z NADZIENIEM MARCEPANOWYM
rogaliki z przepisu PISTACHIO
12 sztuk

CIASTO
7 g suszonych drożdży
200 ml maślanki w temperaturze pokojowej
1 jajko
400 g mąki pszennej typu 550
75 g drobnego cukru
szczypta soli
100 g zimnego masła

NADZIENIE
150 g marcepanu
100 g masła

1 jajko
płatki migdałowe do posypania

W misce umieścić maślankę oraz drożdże. Wymieszać całość po czym odstawić w ciepłe miejsce na około 10 minut aż zaczną bąbelkować. Następnie do masy dodać jajko i wymieszać mokre składniki. W misce miksera umieścić mąkę, cukier, sól oraz masło pokrojone w kostkę. Całość rozetrzeć w palcach lub przy pomocy miksera. Masa powinna mieć konsystencję kruszonki. W następnej kolejności do miski z kruszonką dolać wcześniej wymieszane mokre składniki. Ciasto wyrabiać za pomocą miksera przez około 5 minut. Powinno być gładkie i elastyczne i dość klejące. Wyrobione ciasto przełożyć do miski wysmarowanej olejem, przykryć folią spożywczą i umieścić w ciepłym miejscu na koło godzinę. Po tym czasie miskę z ciastem przełożyć na około godzinę do lodówki. w międzyczasie składniki nadzienia umieścić w malakserze i zmiksować na gładką masę. Na blacie umieścić papier do pieczenia posypując go dość hojnie mąką. Ciasto uformować w kulę po czym ułożyć na papierze i rozwałkować na kształt koła. Na cieście rozsmarować nadzienie. Koło podzielić na 12 trójkątów. Każdy trójkąt zwinąć zaczynając od szerszego końca. Gotowe rogale układać na blaszkach wyłożonych papierem do pieczenia w dość dużych odstępach. Odstawić na około 40 minut do wyrośnięcia. W tym czasie piekarnik nagrzać na 180 stopni C. Wierzch rogali przed umieszczeniem w nagrzanym piekarniku posmarować rozkłóconym jajkiem i posypać płatkami migdałowymi. Piec około 20-25 do zrumienienia się, studzić na kratce.
SMACZNEGO !!!





12 komentarzy:

  1. Och, te rogaliki koniecznie musze upiec! Tym bardziej, ze mam marcepan w szafce ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To Majko koniecznie zrób bo są bardzo dobre :)

      Usuń
  2. Chyba na 180 stopni...

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe. Chętnie wykorzystam przepis. Przy okazji zapraszam do dodania przepisu do mojej akcji Kuchnia skandynawska 2014.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo chętnie dodam :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Niczym z najlepszej piekarni! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam, z marcepanem musiały być wyjątkowo pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gin dla mnie wszystko co z marcepanem jest bezwarunkowo pyszne :)

      Usuń
  6. Pycha :) Prezentują się bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP