środa, 13 marca 2013

TARTA Z KURCZAKIEM, KOZIM SEREM I POMIDORAMI.

Znowu nadciągnęła. Uśpiwszy najpierw naszą czujność słońcem, w którym mogliśmy przez chwilę wygrzać twarze. Nic niestety nie da się z tym zrobić, trzeba znowu czekać. Chowam więc chęci i buty do szafy, zaczekam jeszcze z tym bieganiem. Z niecierpliwością wyczekując cieplejszych dni i pierwszych świeżych warzyw oraz owoców, umilam sobie czas podjadając aromatyczną tartę.

Jeśli chodzi o pieczenie tart na kruchym spodzie to zawsze trzymam się tych zasad :
1. Składniki na ciasto muszę być chłodne.
2. Ciasto po wyrobieniu umieszczam owinięte folią spożywczą w lodówce na minimum 30 minut.
3. Po rozwałkowaniu ciasta i wyłożeniu nim formy, nakłuwam je widelcem i umieszczam jeszcze na chwilę w lodówce.
4. Podpiekam spód bez nadzienia około 15 minut do delikatnego zrumienienia,
5. Jeśli chodzi o tarty słone, zawsze nadzienie staram się porządnie przyprawić, jeśli tego nie zrobię tarta wydaje mi się bezsmakowa.

Wcześniej piekłam ulubioną TARTĘ ZE SZPINAKIEM I SUSZONYMI POMIDORAMI, a także Z PIECZONĄ DYNIĄ I KOZIM SEREMBOBEM I MIĘTĄ.



TARTA Z KURCZAKIEM, KOZIM SEREM I POMIDORAMI
forma o średnicy 31 cm

CIASTO
150 g mąki razowej
100 g maki pszennej
125 g zimnego masła
jajko
1 łyżeczka soli
pół łyżeczki płatków chili lub zwykłej chili do smaku
2-3 łyżki zimnej wody

NADZIENIE
1 usmażona pierś kurczaka przyprawiona ostrą papryką, suszonym tymiankiem, solą, pieprzem
120 g sera koziego
180 g śmietany 18%
100 ml mleka
jajko
świeży tymianek
płatki chili
sól
pieprz
pomidorki koktajlowe

Mąki połączyć z masłem, jajkiem, solą, płatkami chili oraz wodą. Wyrobić ciasto i na co najmniej 30 minut wstawić do lodówki owinięte folia spożywczą. 
Pokroić kurczaka oraz ser w mniejsze kawałki. W misce umieścić śmietanę, mleko, jajko, tymianek i resztę przypraw. Całość dokładnie wymieszać i odstawić. 
Piekarnik nagrzać na 180 stopni C. W tym czasie ciasto rozwałkować, wylepić nim formę, ponakłuwać widelcem i wstawić jeszcze do lodówki do czasu nagrzania się piekarnika. Następnie wstawić do piekarnika i piec około 15 minut do czasu zrumienienia się ciasta. Przygotowanego wcześniej kurczaka oraz ser poukładać na podpieczonym spodzie, całość zalać masą śmietanowo-jajeczną a na górze ułożyć pomidorki koktajlowe. Podnieść temperaturę w piekarniku na 200 stopni C i wstawić tartę do piekarnika na około 25-30 minut do ścięcia się góry.
SMACZNEGO!!!




38 komentarzy:

  1. Ach wygląda wspaniale. Zgrałyśmy się z tymi tartami dzisiaj:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. też za mną chodzi tarta, Twoja wygląda bardzo apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszna tarta! dzięki zdjęciom wygląda jeszcze pyszniej, a co do zasad tartowych, moje są identyczne! chętnie bym się od Ciebie nauczyła paru rzeczy nt robienia zdjęć...:)maja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo mi miło, ale ja amatorsko strzelam tylko:)

      Usuń
  4. Cudowna i wiosenna! Tego mi potrzeba:)
    Mogę się wymienić na moją marchewkową;)
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  5. Aniu, ale mi apetytu narobiłaś ! Cudna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To musi być naprawdę pyszne, aż zrobiłam się głodna. Bardzo lubię słone, wytrawne tarty. I te pomidorki...mmmm pycha :) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jesteś niesamowita!! Te Twoje zdjecia i kompozycje, śnić mi sie będzie Twoja tarta.

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda wspaniale i te pomidorki... baaaardzo apetyczna !

    OdpowiedzUsuń
  9. Podstępna zima!
    Nie pozostaje nic innego, jak pocieszać się takimi pysznościami:)

    OdpowiedzUsuń
  10. myślę, że moje kubki smakowe byłyby wniebowzięte ! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. wygląda bardzo apetycznie :) jak zwykle cudowne zdjęcia ! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystkie wspaniałe! Ta z suszonymi pomidorami i szpinakiem też wygląda świetnie. Zdolna bestia :)) Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  13. Twoje zdjęcia mnie oszałamiają.
    są piękne.

    OdpowiedzUsuń
  14. Boskie połączenie, i śliczne zdjęcia <3 Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  16. pyszne wygląda:) jeszcze te pomidorki an wierzchu, pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  17. uwielbiam patrzeć, a później zjadać te omdlone pomidorki z piekarnika :) miód malina!!!

    OdpowiedzUsuń
  18. pychota, tylko ja zmieniam kozi ser na inny, bo z kozim jakoś się nie lubimy za bardzo :P

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudna tarta! Uwielbiam podpieczone pomidorki koktajlowe! Mniam.
    A Twoje zdjęcia, kompozycje to poezja! Masz talent Dziewczyno! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo estetyczna i apetyczna, nie potrafisz inaczej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo miło mi słysząc takie komplementy :) dzięki ;)

      Usuń
  21. własnie na imprezie Sylwestrowej jadłam tartę a właściwe to tary wykonane wg Twojego przepisu - także tę - niebo w gębie! Dla wszystkich gości - sama uskutecznię w przyszłości również :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Daria, bardzo mi miło i strasznie się cieszę że wszystkim smakowało :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  22. Dzisiaj zrobilam po raz pierwszy tartę według Twojego przepisu po swojemu i pomimo, że zamieniłam kilka składników m.in. mąke tylko mąką pszenną a świeże pomidory tymi z puszki - wyszło wyśmienite :))) - czyli sprawdziłam, działa polecam~!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Daria, super że sprawdziłaś i wszystko się udało :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  23. Taka tarta musi smakować obłędnie! Jako, że moje eksperymenty z ciastem francuskim nie zawsze wychodzą, to zamienie je na francuskie. Myślę, że z tym farszem wyjdzie równie smacznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. pychota, tylko ja zmieniam kozi ser na inny, bo z kozim jakoś się nie lubimy za bardzo :P

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP