niedziela, 3 marca 2013

CIASTO GREJPFRUTOWE Z ROZMARYNEM.

Pierwsze co zobaczyłam dzisiejszego poranka otwierając zaspane oczy to przedzierające się przez okno połaciowe promienie słoneczne i pomyślałam nareszcie JEST. Chyba już przyszła i rozgościła się na dobre, mam nadzieje, że nie zapeszam. Jest i niech zostanie jak najdłużej, niech wygrzeje nasze spragnione słońca twarze, niech przyniesie ze sobą młode warzywa i soczyste owoce, bo zapomniałam już jak smakują. Długo wyczekana WIOSNA. Na jej przywitanie przygotowałam dzisiaj słoneczne ciasto grejpfrutowe z niecodziennym dodatkiem w postaci rozmarynu. Nastawiona trochę sceptycznie do takiego połączenia na całe szczęście się zawiodłam na moim podejściu i ciasto wyszło naprawdę dobre. Niezwykle wilgotne, goryczkowe dzięki grejpfrutowi na koniec z posmakiem rozmarynu. 



CIASTO GREJPFRUTOWE Z ROZMARYNEM
przepis znaleziony na DESSERTS FOR BREAKFAST
tortownica o średnicy 25 cm

1 grejpfrut
200 + 300 g cukru
375 g mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 łyżeczka soli
2-3 łyżka posiekanego rozmarynu
4 jajka w temperaturze pokojowej
80 g oliwy z oliwek
cukier puder do oprószenia


Odciąć górę oraz dół grejpfruta. Włożyć do rondelka i zalać całego wodą. Wstawić na gaz i doprowadzić do wrzenia. Gotować minutę, po czym odlać wodę, ponownie zalać wodą i znowu pogotować minutę. Łącznie czynność powtórzyć trzy razy. W garnku przygotować 690 g wody oraz 200 g cukru. Umieścić w nim grejpfruta i na średnim ogniu całość gotować 30 minut. Po tym czasie wyjąć ugotowany owoc odstawić do ostygnięcia. Pozostały syrop odstawić. Gdy grejpfrut osiągnie temperaturę pokojową, przekroić go na pół i do malaksera wycisnąć sok oraz wydłubać miąższ. Z ugotowanej skórki wyskrobać białą część. Obraną skórkę umieścić także w malakserze i całość zmiksować na purre. 
Piekarnik nagrzać na 180 stopni C. W misce umieścić suche składniki czyli mąkę, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną, sól oraz posiekany rozmaryn. Do malaksera dorzucić jajka i całość zmiksować. W dużej misce umieścić resztę cukru, oliwę z oliwek oraz masę grejpfrutowo-jajeczną, całość wymieszać za pomocą miksera. W trzech turach dodać suche składniki. Spód tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia. Do formy wlać ciasto i wstawić do nagrzanego piekarnika na 40-50 minut. Po wyjęciu z piekarnika górę ciasta delikatnie posmarować pozostałym syropem z gotowania grejpfruta. Gdy przestygnie, odłożyć na kratkę. Podawać posypane cukrem pudrem.
SMACZNEGO!!!




32 komentarze:

  1. Nie spotkałam się jeszcze z taka innowacją:) brzmi bardzo ciekawie ten rozmaryn i grapefruit

    OdpowiedzUsuń
  2. kiedyś robiłam podobne ciasto z cytryn, w zółtej wersji też wygląda ślicznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe to ciasto i ślicznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aniu, jestem bardzo ciekawa smaku tego ciasta. Miałam je w zakładkach, do zrobienia...
    Opowiesz mi w środę albo zostaw kawałek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu do środy to chyba dobre nie będzie. Ale naprawdę było warto. Ja miałam podejście sceptyczne, a ciasto wyszło bardzo smaczne:)

      Usuń
  5. Robiłam kiedyś ciasto z jabłkami i świeżym rozmarynem. Wyszło...hmmmm...na pewno oryginalne:-), ale nie powalające smakiem, znaczy powtórki nie będzie. Między wierszami czytam, że wersja grejpfrutowa również nie rzuciła Cię na kolana.... Mylę się, nie mylę? :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobre wyszło i jak ładnie pachnie , właśnie wąchałam. Ale moje ulubione to jednak z owocami na wierzchu.

      Usuń
  6. Bardzo oryginalny i ciekawy pomysł :) Chętnie spróbowałabym takiego ciasta, bo brzmi niezwykle apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Twoje pomysły na ciasta są zawsze świetne. Jeszcze gdzieś tam z tyłu głowy kołacze mi ryżowe ciasto pomarańczowe, które kiedyś koniecznie muszę zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  8. Intrygujące połączenie grejpfruta i rozmarynu... Podoba mi się :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe ciasto :) Jeszcze takiego nie jadlam. Wpadlabym chetnie do Ciebie bo sama pewnie sie nie skusze... :) No a wiosna...mam nadzieje, ze u Was zostanie. Chociaz slyszalam cos jeszcze o powrocie zimy :)

    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawe połączenie smaków, nie wpadłabym na to :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nietypowe zestawienie, bardzo mi się podoba, ciekawe jak smakuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest bardzo dobre, jakoś mocno nie czuć rozmarynu, a co najważniejsze jest wilgotne nawet dzisiaj, ja nie lubię suchych ciast :)

      Usuń
    2. Ja też wolę te wilgotne cista :) Babki piaskowe odpadają ;)

      Usuń
  12. jejku zakochałam sie w Twoich zdjeciach...cudowne...nie wposminajac o przepisach:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje Lou, bardzo mi miło:) pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Ciekawe połączenie :) wygląda fajnie

    OdpowiedzUsuń
  14. Rozmaryn i grejpfrut w jednym cieście? Jestem megaciekawa jak to musi smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawe, ciekawe:-), może kiedyś się skuszę :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wonderful! I like your pictures. Very nice blog:-)

    OdpowiedzUsuń
  17. kapitalne połączenie smaków! :) Dziękujemy za kolejne piękne zdjęcie!

    OdpowiedzUsuń
  18. i loooove all of your posts! especially the last 3 are really amazing! i love your style, pictures, and recipes.
    Martina
    www.homesweetbakery.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo lubię takie połączenia. To jest zawsze taki 'kick', niespodzianka smakowa. I w ogóle lubię rozmaryn, również w morelowej tarte tatin. Jedyny minus ostatnio, że chciałabym tych wszystkich cudowności - także Twoich - spróbować, ale musiałabym piec codziennie, a nie ma tego kto zjadać... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie też problem ze zjadaniem, ale jak jest dużo to wynoszę do pracy, koledzy bardzo się cieszą :)

      Usuń
  20. Ale piękny, kształtny bochen ciasta. Ciasto z dłuuuugim finiszem - prawie jak wino :)) Brzmi zaskakująco ale świetnie! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  21. Wiosna, niech już przyjdzie, bo słońca mi trzeba :)
    A ciasto wygląda smakowicie, bardzo ciekawe połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  22. looks tasty *-*
    xx from germany, Anira
    click to visit my blog

    OdpowiedzUsuń
  23. Chciałam zapytać czy przepis nada się do upieczenia ciasta w formie na babkę? Jest potrzeba zwiększenia proporcji? Pozdrawiam 🙂

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP