niedziela, 5 lutego 2017

KULKI Z KASZY JAGLANEJ Z KOKOSEM I MIGDAŁAMI.

Powiem Wam, że zazwyczaj mam sceptyczne podejście do wersji fit różnych słodyczy. Niestety w większości przypadków to co słodkie i tłustsze w smaku jest smaczniejsze. Jednak gdy u AGNIESZKI zobaczyłam wersję fit pewnych kokosowych kulek zapragnęłam spróbować ich od razu. Miałam przeczucie że może wyjść z tego coś naprawdę dobrego i się nie pomyliłam. Masa jeszcze lekko ciepła jest przepyszna i  z tego względu w trakcie formowania znikała jakoś tak niepostrzeżenie. Już mam na nią więcej pomysłów, więc jeśli czas pozwoli to na pewno jeszcze coś z nią przygotuje. 



KULKI Z KASZY JAGLANEJ Z KOKOSEM I MIGDAŁAMI
podpatrzone u CIASTECZKOLANDII
około 30 sztuk

100 g surowej kaszy jaglanej
500 ml mleka kokosowego
70 g mielonych migdałów
120 g wiórków kokosowych
2 łyżki oleju kokosowego
2 łyżki miodu


Surową kaszę umieścić na gorącej patelni i prażyć kilka minut potrząsając ją. Następnie przenieść ją na sitko i przelać wrzątkiem. Tak przygotowaną kaszę umieścić w garnku, zalać mleczkiem kokosowym. Po zagotowaniu zmniejszyć ogień i garnek przykryć pokrywką i gotować około 15 minut często mieszając. W razie konieczności dolać mleka lub wody. Po tym czasie wyłączyć gaz, ale kaszę zostawić pod przykryciem jeszcze na około 15-20 minut, aby całkowicie wchłonęła płyny.
Przestudzoną kaszę wymieszać z mielonymi migdałami, wiórkami kokosowymi, olejem i miodem. W razie gdyby masa była za rzadka można dodać więcej wiórków lub mielonych migdałów. Z masy lepić kulki trochę większe od orzecha włoskiego i obtaczać je we wiórkach kokosowych. Umieścić w szczelnym pojemniku i przechowywać w lodówce.
SMACZNEGO!!!





3 komentarze:

  1. Kocham takie kulki. :)
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam dokładnie takie samo podejście ;)
    Więc skoro mówisz, że dobre, to Ci wierzę :)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP