czwartek, 28 marca 2013

JAJKA FASZEROWANE.

Jeśli chodzi o mnie to w trakcie świąt Wielkanocnych nie muszą dla mnie istnieć żadne mazurki, serniki czy paschy. W święta Wielkanocne uwielbiam zajadać się żurkiem, sałatką warzywną no i faszerowanymi jajkami. Do moich ulubionych należą właśnie te poniżej. Robiąc nadzienie nie ukrywam że w trakcie przygotowań podjadam jego część. Za każdym razem mówię sobie że tylko łyżeczkę, tylko niestety na jednej się kończy. Ale walczę za sobą aby chociaż coś podać na wielkanocny stół. Na całe szczęście nadzienia wychodzi troszkę więcej i można się troszkę porozpieszczać przed świątecznym śniadaniem. 
Jakbyście szukali innych wielkanocnych przepisów z jajem to zapraszam do MIRABELKIMAGGIEPANNY MALWINY, PELI, EMMY  oraz SHINJU.


JAJKA FASZEROWANE PIECZARKAMI

200 g pieczarek
1/2 cebuli
2 łyżki oleju
4 jajka
1/2 pęczka natki pietruszki
2 czubate łyżki majonezu
1 łyżeczka musztardy Dijon
sól
pieprz


Cebulę drobno posiekać. Na patelni rogrzać olej, wrzucić posiekaną cebulę i zeszlić ją. Pieczarki zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Dorzucić do cebuli i dobrze zesmażyć, aby cała woda z nich odparowała. Jajka ugotować na twardo. Przeciąć na pół i wydobyć ugotowane żółtka, które następnie drobno posiekać. Do miski wrzucić usmażone pieczarki z cebulą, żółtka, posiekaną drobno natkę pietruszki, majonez i musztardę. Całość doprawić solą i pieprzem. Odstawić do lodówki na co najmniej godzinę, aby nadzienie sie przegryzło. Nadziewać połówki jajek. Zdarza mi się że robię nadzienie jako pastę do kanapek. Gotuje wtedy mniej jajek które siekam w całości i dodaje do pasty. 
SMACZNEGO!!!



Przepis dodaję do akcji:

9 komentarzy:

  1. Zjadłabym, choć pół takiego jajka ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, a ja mam lodówce paczkę pieczarek :D i nie wiem, co z nimi zrobić ... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne jajeczka. Ja tez lubie bardziej wytrawne swiateczne dania. Zawsze zajadam sie salatka jarzynowa, koniecznie z dodatkiem cwikly. No i biala kielbasa tez :) Jednak zgrzeszyc tez musze. Na deser koniecznie babeczka lub serniczek :))

    Usciski.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj ja też uwielbiam faszerować jaja różnościami i podjadać farsz:-), z dzieciństwa mi zostało a teraz córka idzie w moje ślady. Z pieczarek nadzienia jeszcze nie robiłam więc zapisuję do zrobienia:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie podobne będziemy robić w Święta :) Super :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też takie robimy:) Przepis od kilkunastu lat gości w naszym domu:)
    Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bez żurku i faszerowanych jaj nie wyobrażam sobie Wielkanocy!
    Pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej! dzięki za życzenia! Tobie tego samego, all the best:) a książka cudo! Amazon is the best!

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie wystarczy pasta jajeczna z awokado i nic się więcej nie liczy ;)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP