środa, 21 maja 2014

MIODOWE CIASTO Z RABARBAREM.

Dzisiaj serwuje Wam kolejny przepis z rabarbarem. Mam nadzieje że nie macie już dość, ale to tak naprawdę pierwszy owoc którym można się zajadać po długim czasie zimowym, więc niezmiernie kusi przyrządzanie z nim ciast, drożdżówek i serników. Nieznudzonych tym rabarbarowym szałem zapraszam do zakładki RABARBAR, gdzie dużo rabarbarowych inspiracji. A tych znudzonych i całą resztę zapraszam na ucztę wirtualną z moim Miodowym rabarbarowym ciastem i z innymi rabarbarowymi propozycjami do : PANNY MALWINY, BARTKAGINMARTYNOSIJUSTINKIZUZI i MOPSA
SMACZNEGO :)


MIODOWE CIASTO Z RABARBAREM
korzystałam z przepisu BILLA GRANGERA
forma o średnicy 25 cm

125 g miękkiego masła
2 jajka
175 g mąki pszennej typ 550
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
150 g miodu
sok z 1/2 cytryny
skórka z 1 cytryny
1 łyżka mleka
200 g rabarbaru
3 łyżki brązowego cukru
jogurt grecki do podania 

Piekarnik nagrzać na 180 stopni C. W misce umieścić masło a następnie ubić je lekko. Do ubitego masła dodawać po kolei jajka cały czas masę ubijając. Następnie do ciasta dodać przesianą mąkę, proszek do pieczenia, sól, skórkę oraz sok z cytryny, miód a także mleko. Całość dokładnie wymieszać przy użyciu miksera po czym przelać do formy której spód wyłożyć papierem do pieczenia. Na wierzchu ułożyć rabarbar pocięty na mniejsze części po czym górę posypać brązowym cukrem. Piec około 30 minut w nagrzanym piekarniku do tak zwanego suchego patyczka. Ostygnięte ciasto podawać z jogurtem greckim.
SMACZNEGO!!!


20 komentarzy:

  1. O mniam, zdecydowanie propozycja do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tam zarabarbarowana :) nadal :)
    Fajne takie to ciach - pyk na szybko :)
    I ładne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawy wygląd ma! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne ciacho! akurat mam trochę rabarbaru do wykorzystania - może akurat zrobię, bo pysznie się zapowiada :) i te zdjęcia - cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglada na takie mieciutkie i puszyste, musialo byc super ;) No i oczywiscie piekne zdjecia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdjęcia rewelacyjne! Wygląda mega apetycznie i zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
  7. Robisz prześliczne zdjęcia:) Fajnie, że za sprawą akcji "wspólne gotowanie" mogłam natrafić na Twój blog. Od dziś będę go obserwować:) A ciasta miodowe z Mężem lubimy, oj lubimy.. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zuzanna a ja dzięki naszemu wspólnemu gotowaniu trafiłam do Ciebie :) Bardzo się cieszę że mój blog Ci się podoba :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  8. Wygląda ślicznie! W ogóle robisz piękne zdjęcia :)
    ---
    http://takeittasty.blogspot.com
    http://facebook.com/takeittasty

    OdpowiedzUsuń
  9. Miód i rabarbar, cudnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to zdecydowanie połączenie które gra ze sobą znakomicie :)

      Usuń
  10. Anonimowy24 maja, 2014

    zabieram się za to ciacho, Michał mnie namówił, niepokoi mnie tylko temperatura piekarnika, czy aby na pewno tylko 80 st??? Pzdr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pomyłka powinno być 180 stopni, już poprawione :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Anonimowy25 maja, 2014

    Temperatura piekarnika 80 stopni??? Czy to nie pomyłka i nie powinno być 180 stopni?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak pomyłka, powinno być 180 stopni :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. wygląda obłędnie!

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP