sobota, 15 lipca 2017

DŻEM Z CZARNEJ PORZECZKI.

Uwielbiam ten czasy gdy w całym domu pachnie dżemem z czarnej porzeczki. I choć na surowo za nią nie przepadam to przetwory i ciasta z jej dodatkiem mogłabym jeść na okrągło. Zapraszam Was na całkowicie prosty, bez żadnych udziwnień, ulubiony dżem z czarnej porzeczki. Zróbcie zapas, bo zimą jest niezastąpiony.



DŻEM Z CZARNEJ PORZECZKI
6-7 średnich słoiczków

2 kg obranej, czarnej porzeczki
700 g drobnego cukru
sok z 1 cytryny

Porzeczkę obrać, umyć, odcedzić i umieścić w szerokim rondlu z grubym dnem. Zasypać cukrem, dodać sok wyciśnięty z jednej cytryny i włączyć gaz. Dżem smażyć około 1 1/2 -2 godziny aż osiągnie odpowiednią konsystencję, można to sprawdzić umieszczając łyżeczkę dżemu na zimnym talerzyku. Gdy po ostygnięciu jest odpowiednio gęsty to znaczy, że można skończyć smażenie. Należy pamiętać aby dżem dość często mieszać podczas przygotowywania. Gorący dżem przełożyć do umytych i osuszonych słoiczków i odwrócić do góry dnem. Słoiki można także pasteryzować.
SMACZNEGO!!!







7 komentarzy:

  1. Mmm, pyszności!
    Szkoda tylko, że w Danii porzeczka jest droższa chyba od złota...

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś dla mnie, bo u mamy krzak ugina się pod czarną porzeczką :) A domowy dżem z ciemnych owoców jest najlepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A przy okazji - przepiękne zdjęcia! Zrobić coś smacznego to jedno, ale pokazać to w sposób, żeby zachęcał do powielenia przepisu to dużo większa sztuka, którą opanowałaś do perfekcji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agafio dziękuje Ci bardzo za takie miłe słowa i pozdrawiam serdecznie :) Ania

      Usuń
  4. Mój ulubiony dżem, mimo że podobnie na surowo za porzeczką nie przepadam. Ja słodzę stevią i też jest pyszny, smak porzeczki idealnie niweluje smak stevii. Piękne zdjęcia! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. just a pity that in denmark the currant is more expensive than gold ...

    ดูหนัง

    OdpowiedzUsuń
  6. Na prawdę przepis wygląda świetnie, Ja do tego lubie także powidła śliwkowe, a wy? :). ja jak na razie nie mam czsu robić własnych przetworów ale ostatnio kupiłam takie https://www.herbapol.com.pl/produkt/powidla-sliwkowe powidła od Herbapolu i według mnie są także bardzo dobre. Praktycznie jak domowe :)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP