niedziela, 27 stycznia 2013

NALEŚNIKI.

Większości osób naleśniki kojarzą się jako danie obiadowe, serwowane na słodko z dżemem, oprószone cukrem pudrem lub podawane wytrawnie z dodatkiem mięsa lub szpinaku. Ze mną było podobnie, dopóki nie trafiłam na zdjęcitego tortu. Moje wyobrażenia na temat tych cienkich placków i możliwości ich wykorzystania zmieniły się całkowicie. I nic już nie mogło mnie powstrzymać przed wylądowaniem w kuchni, chwyceniem za patelnię i usmażeniem wielkiej porcji naleśników, które potem wykorzystałam do zrobienia tortu. Ale tort już nie długo, a Was zostawiam z naleśnikami.



NALEŚNIKI
20 sztuk o średnicy 18 cm

6 jajek 
240 g mleka
125 g śmietany kremówki 30%
160 g mąki pszennej
45 g cukru pudru
1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
szczypta soli
czubata łyżka rozpuszczonego masła do smarowania patelni

Wszystkie składniki umieścić w misce i dokładnie zmiksować. Rozgrzaną patelnię smarować rozpuszczonym masłem. Wlewać małą ilość ciasta i obracając patelnią rozprowadzać je na całej powierzchni. Gdy zrumienią się z jednej strony, za pomocą szpachtelki obracać na druga stronę.  Gdy druga strona stanie się zrumieniona zsuwać z patelni na talerz. Czynność powtarzać do czasu wykorzystania całej ilości ciasta. Podawać ciepłe z dżemem najlepiej domowej roboty lub odłożyć i wykorzystać w przepisie który podam w następnej kolejności. Można także ciasto przyrządzić bez dodatku cukru i naleśniki podawać w formie wytrawnej. SMACZNEGO!!!




34 komentarze:

  1. no i proszę, pyszne naleśniczki i czego więcej trzeba? może troszkę cukru pudru..:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ładne zdjęcia, podoba mi się Twój blog, obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, chyba zjem dziś naleśniki na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Idealne, cieniutkie, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  5. dla mnie na wierzch cukier puder, nic więcej mi nie trzeba. UWIELBIAM.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale smacznie wyglądają:) i te chrupiące brzegi uwielbiam;)
    I Twoje zdjęcia są świetne:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja marzę o szpinakowym torcie naleśnikowym, z serem i orzechami ♥ Złoty Osioł rozpieszcza :)
    Czekam na słodką wersję!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe czy jest ktoś na świecie, kto nie lubi naleśników...

    OdpowiedzUsuń
  9. o, ze śmietaną jeszcze nie robiłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Naleśniki są świetne, szybkie i łatwe do zrobienia i dają tyle szczęścia podniebieniu i nie tylko. A tort naleśnikowy robiłam wg Heather (Springle Bakes), i wyszedł rewelacyjny, jedyny w swoim rodzaju:-). Ciekawa jestem Twojej wersji:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mój smakowo bardzo, bardzo, gorzej z wyglądem, ale to brak wprawy w takich tortach, liczę że kolejny wyjdzie lepiej :)

      Usuń
  11. Niby takie zwykłe, proste i szybkie a ja je wprost uwielbiam! Te na kremówce muszą być niezwykle delikatne - aż mi narobiłaś ochoty na naleśnikową ucztę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. wyglądają świetnie :)U nas w Irlandii niedługo jest dzień nalesników...12 lutego coś w stylu tłustego czwartku...będą jak ulał takie naleśniczki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super taki dzień, dla wszystkich naleśnikowych miłośników, mam nadzieje że u nas też kiedyś się przyjmie :)

      Usuń
  13. Wow! Tyle jajek i kremówka! Na bogato ;) już sobie wyobrażam ten kremowy smak :) cudne, uwielbiam nalesniki...

    OdpowiedzUsuń
  14. Naleśniki to chyba pierwsze co w życiu upiekłam. Są dni, że nie mają sobie równego dania, choćby miałby mi gotować szef z Noma (co się nigdy i tak nie zdarzy... haha). Ten tort mnie intryguje, czy rzeczywiście może oszołomić teksturą??? Czekam na Twoją opinię. A jak kiedyś znalazłam bloga Sprinkle Bakes, to przez kolejne 2 godziny nie mogłam się po prostu oderwać... :D Miłego tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
  15. Aniu, to niesamowite. Popatrz jak podobnie myślimy. U mnie wytrawnie ale tez w postaci tortu. Nie ściągałam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przyciagnęłyśmy się myślami normalnie :)))

      Usuń
  16. What you're saying is completely true. I know that everybody must say the same thing, but I just think that you put it in a way that everyone can understand. I'm sure you'll reach so many people with what you've got to say.

    OdpowiedzUsuń
  17. I really appreciate your professional approach. These are pieces of very useful information that will be of great use for me in future.

    OdpowiedzUsuń
  18. I really appreciate your professional approach. These are pieces of very useful information that will be of great use for me in future.

    OdpowiedzUsuń
  19. Hey keep posting such good and meaningful articles.

    OdpowiedzUsuń
  20. Hey keep posting such good and meaningful articles.

    OdpowiedzUsuń
  21. Hey. Thanks for the post, it's really helpful for all of us, bloggers, who wish that our site becomes visited by as many people as possible.

    OdpowiedzUsuń
  22. VERY easy with great flavor and kid approved.

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP