niedziela, 19 sierpnia 2012

LEMON CURD.

Pomimo tego że nie jestem jakimś wielkim wielbicielem cytrusowych smaków w słodkościach,  Lemon Curd to jest to co lubię. Dodaje gdzie mogę do tart, ciasteczek ale najlepiej smakuje wyjadany łyżką prosto ze słoiczka.



LEMON CURD
(przepis z MOJE WYPIEKI)

3 cytryny ( wyciśnięty sok oraz otarta skórka)
2 jajka 
2 żółtka
180 g cukru
1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżka oliwy

Do rondelka zetrzeć skórkę z cytryn i wycisnąć z nich sok. Wbić jajka i żółtka, a następnie dorzucić mąkę i cukier. Włączyć palnik i mieszając gotować przez ok 2 min, aż zacznie gęstnieć. Dolać oliwę i dalej gotować dalej przez kolejne 2 min.
Ostygnięty krem przełożyć do słoiczka, można przechowywać w lodówce do tygodnia.
SMACZNEGO!!!



15 komentarzy:

  1. Chyba pierwszy raz się z nim spotkałam. Ale faktycznie musi to być fajne nadzienie do ciast:)

    OdpowiedzUsuń
  2. zabieram się za niego i zabieram... zapisuję przepis anulku, może w końcu i u mnie zagości ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak warto,a zwłaszcza że ta wersja bez masła

      Usuń
  3. Chyba najładniejsze zdjęcia lemon curd jakie widziałam, a nie wątpliwie trudno go "ugryźć" aparatem. My totalnie przepadamy za cytrusami, zrobiłaś mi smaka. Od dziś mam cztery słoiczki dżemu pomarańczowego, nie można przesadzać, niestety. Mniam.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne zdjęcia :) Jeszcze nigdy nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. dziękuje:))) bardzo mi miło:))) warto spróbować:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Widzę, ze coraz więcej jest fanów lemon curd'u. Ja zawsze dodaje do Panettone i to jest to! A na widok tych zdjęć i samą myśl o tych pysznościach dostałam ślinotoku :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie wypróbuję- przepis jest prosty, a to lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  8. sama nigdy nie robiłam, muszę się kiedyś skusić

    życie & podróże
    gotowanie

    OdpowiedzUsuń
  9. A czy zamiast oliwy mozna dodać oleju kujawskiego, bo mam zamiar sie za niego zabrac tylko nie mam oliwy?
    Dziękuję za odpowiedż i pozdrawiem.
    P.S. Nie sądziłam, ze lemon curd to takia prosta rzecz do zrobienia. Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nigdy nie próbowałam z olejem, ale wydaje mi się że nie będzie to miało dużo wpływu na smak, ponieważ oliwy jest zaledwie łyżka.pozdrawiam

      Usuń
  10. mąka ziemniaczana jest konieczna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lub kukurydziana dla zagęszczenia, bo to taki budyń trochę :)

      Usuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP