środa, 22 czerwca 2016

DUŃSKA SAŁATKA ZIEMNIACZANA (DANSK POTATISSALLAD).

To jedna z moim ulubionych sałatek, zwłaszcza teraz gdy młode ziemniaki królują na stołach. Inspirowałam się przepisem z warsztatów z Michałem Orłowskim szefem kuchni Lars, Lars & Lars w których miałam okazję ostatnio uczestniczyć. Zrobiliśmy wiele przepisów, lecz ten sałatkowy został w mojej pamięci najdłużej. Jeśli tak jak ja lubicie młode ziemniaki, zajrzyjcie koniecznie do MOPSIKAPANNY MALWINYEMILII oraz ZUZI, bo właśnie młode ziemniaki były bohaterami naszego wspólnego gotowania dzisiaj. 



DUŃSKA SAŁATKA ZIEMNIACZANA
3-4 porcje

600 g młodych, małych ziemniaków
120 g wędzonego boczku
2 łyżki octu winnego
2 łyżki musztardy ziarnistej
3 fileciki anchois
1/2 pęczku koperku
sól
pieprz

Ziemniaki wyszorować, przekroić, umieścić w garnku z wodą i gotować do miękkości. Uważać aby ich nie przegotować, wręcz powinny być lekko twardawe aby nie rozpadły się w sałatce. Ugotowane ziemniaki lekko przestudzić. Do jeszcze ciepłych dodać ocet winny, musztardę, pokrojone na drobne kawałki anchois oraz koperek. Boczek pokroić w małe kawałki i wytopić na patelni, po czym dodać do sałatki. Na koniec doprawić solą i pieprzem. Wszystkie składniki dokładnie wymieszać i odstawić najlepiej na kilka godzin do przegryzienia się.
SMACZNEGO!!!





5 komentarzy:

  1. Wybitnie w moim guście i smaku. Mam nadzieję, że to taka zapowiedź tego, co dodasz do mojej akcji Skandynawskie lato w tym roku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę Mopsiku, i tak to tylko zapowiedź. Od dłuższego czasu zbieram inspiracje :)

      Usuń
  2. Do tego jeszcze pokrojona w kosteczkę czerwona cebula i bardziej duńsko być nie może :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas z cebulą by nie przeszło :) A na warsztatach też właśnie bez cebuli robiliśmy :)

      Usuń
  3. O dziwo ta sałatka bardzo popularna jest w Grecji... Ile ja się jej najadłam :)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP