niedziela, 7 lipca 2013

RISOTTO ZE SZPARAGAMI.

Szparagi się powoli kończą, no cóż, będę tęsknić. Jak co roku nie zrealizowałam wszystkich przepisów z ich wykorzystaniem  które miałam wpisane na listę. Za chwilę do nich dołączą różowy rabarbar i soczyste truskawki. Co zrobić taka kolej rzeczy. Pociesza mnie jedynie fakt że coraz bliżej do wysypu dyń. Na dynie, nie jesień, czekam z niecierpliwością. Na zakończenie sezonu szparagowego zapraszam na risotto.




RISOTTO ZE SZPARAGAMI
Asparagus risotto
2 porcje

1/2 pęczka szparagów zielonych
łyżka masła 
około 500 ml bulionu np. z kurczaka
1/2 cebuli
40 g masła
140 g ryżu Arbioro
100 ml białego wytrawnego wina
około 40 g Parmezanu

Szparagi umyć, odłamać zdrewniałe końcówki i pokroić na grube plasterki pod kątem, zostawiając główki w całości. Na patelni rozpuścić masło i wrzucić szparagi. Smażyć około 3 minut tak aby szparagi pozostały chrupkie. Odstawić.
Bulion trzymać ciepły na małym gazie. Na patelni umieścić masło i pociętą w kosteczkę cebulę. Dusić ją chwilę po czym dorzucić do niej ryż. Chwilę smażyć i po chwili dolać wino. Gdy ryż wchłonie całość wina zacząć do niego dolewać bulion. Robić to stopniowo dolewając bulion po chochli i gdy ryż wchłonie go dolać następną porcję.W trakcie dolewania bulion całość często mieszać. Czynność powtarzać przez około 15 minut. Do czasu aż ryż będzie w miarę miękki, ale nadal al dente. Wtedy do dania dorzucić podsmażone wcześniej szparagi oraz starty na tarce Parmezan. Całość dokładnie wymieszać. Podawać ciepłe.
SMACZNEGO!!!






15 komentarzy:

  1. Wygląda wybornie! Ja już też tęsknię za szparagami. Nie wiem czy wiesz, ale zielone szparagi można mrozić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wiedziałam :) Dobrze wiedzieć, tylko żeby zamrażarka była dwa razy tak by się przydało :)

      Usuń
  2. Risotto pierwsza klasa!

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam risotto nigdy jeszcze nie jadłam ze szparagami :) wygląda wybornie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również żałuję, że to już koniec, Twoje danie wygląda przepięknie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda pysznie, ja też zostanę z niezrealizowaną listą dań ze szparagami na następny rok :P

    OdpowiedzUsuń
  6. ale smakowicie się prezentuje!!! mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Musiało być pysznie, ja się najadłam szparagami w tym sezonie i myślę, że jakoś wytrzymam do przyszłego roku, jednak mimo to Twoja propozycja powoduje przyspieszone serca bicie i wzmożoną pracę ślinianek - czyżbym już zatęskniła?! :) Piękne danie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie wygląda! I pewnie było pyszne :)!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda pysznie, ale chyba pozostawię na za rok do realizacji. Już ciężko niestety dostać dobre szparagi. Przynajmniej u mnie w okolicy :(

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP