wtorek, 23 grudnia 2014

POMIDOROWE ŚLEDZIE Z RODZYNKAMI.

Za śledziami przepadam zwłaszcza w okresie świątecznym. W tym roku postanowiłam wypróbować jakieś nowe przepisy. Bo choć uwielbiam te ŚWIĄTECZNE ŚLEDZIE to kocham eksperymentować z nowymi smakami, nawet w Wigilię. Dlatego testuje i próbuję i zaraz za TYMI śledziami polecam Wam te poniżej, bo przepadłam jak ich spróbowała.


POMIDOROWE ŚLEDZIE Z RODZYNKAMI
przepis z bloga NA KRACHYM SPODZIE
2 słoiczki

500 g płatów śledzi solonych
2 cebule
100 g przecieru pomidorowego
1/2 szklanki oleju
50 g rodzynek
1 łyżka cukru
sok z 1/4 cytryny

Cebulę pokroić w piórka, śledzie w mniejsze kawałki a rodzynki zalać wrzątkiem i odstawić do namoczenia na około 10 minut. Cały olej wlać na patelnie po czym dorzucić cebulę i smażyć do czasu aż ładnie się zeszkli. Do cebuli dołożyć przecier pomidorowy i namoczone i osuszone rodzynku. Smażyć jeszcze chwilę po czym doprawić cukrem i sokiem z cytryny. Całość zamieszać i odstawić do przestygnięcia. Następnie układać naprzemiennie w słoiku ze śledziami. Odstawić do lodówki do przegryzienia na jeden dzień.
SMACZNEGO!!!








2 komentarze:

  1. U mnie śledzie przygotował Luby. Klasyczne w śmietanie oraz w oleju. Ja się nie wtrącałam, ale za rok to już na pewno coś przygotuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie sledzie lubie najbardziej!

    Spokojnych, radosnych i cieplych swiat!

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP