wtorek, 18 sierpnia 2015

FASOLKA SZPARAGOWA Z POMIDORAMI I TYMIANKIEM.

Fasolka szparagowa nieodzownie kojarzy mi się z latem i wakacjami. Pamiętam popłudniowe jej wcinanie na czas obficie polaną roztopionym masłem z bułką tartą. Tym razem zajadam się fasolką w innej wersji, która ostatnimi czasy skradła moje serce. Polecam ją i Wam. 

FASOLKA Z POMIDORAMI I TYMIANKIEM

700 g fasolki szparagowej
1 łyżka masła
2 łyżki oliwy
1 cebula
4 ząbki czosnku
4 dojrzałe, duże pomidory (użyłam malinowych)
1 łyżeczka suszonego tymianku
1 łyżeczka suszonego oregano
1/2 pęczka świeżego tymianku
1 szklanka wody
sól
pieprz

Fasolkę umyć i obrać. W garnku na maśle oraz oliwie zeszklić cebulę pokrojoną w kostkę. Następnie dorzucić czosnek pokrojony w plasterki i smażyć chwilę uważając aby czosnek się nie przypalił. Pomidory pokroić w dość dużą kostkę i dorzucić do garnka. Umieścić w nim także fasolkę. Całość doprawić ziołami i solą oraz pieprze a następnie zalać wodą. Dusić pod przykryciem około 25 minut mieszając co jakiś czas.
SMACZNEGO!!!




5 komentarzy:

  1. Robiłam podobnie fasolkę, po prowansalsku. Zapraszam do dodania do akcji ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robię bardzo podobne danie, tylko na bazie zielonej fasolki. Pychota! Taka fasolka popularna jest w wielu krajach śródziemnomorskich, np. we Włoszek i w Grecji. Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zuziu nawet nie wiedziałam, dzięki za nowe informacje :)

      Usuń
  3. Bardzo lubie fasolke szparagowa ale w takiej wersji jeszcze nie probowalam. Wyglada pysznie!

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP