poniedziałek, 24 września 2012

CIASTO DYNIOWE.

Urzeczona kolorem dyniowych wypieków postanowiłam upiec ciasto. Wyszło pysznie aromatycznie. I tak jak jestem wielbicielką ciast z bardzo dużą ilością owoców, w tym cieście ich brak mi całkowicie nie przeszkadza. Czuć słodki smak dyni z wanilią,gdybym tylko wiedziała,że to tak trafione połączenie już dawno bym spróbowała.




CIASTO DYNIOWE
(przepis z KWESTII SMAKU)

125 g musu z upieczonej dyni ( mi najbardziej smakuje dynia hokkaido i ma najładniejszy kolor po upieczeniu)
200 g masła
1.5 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szklanka cukru
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii ( ewentualnie opakowanie cukru waniliowego)
3 jajka
skórka starta z jednej pomarańczy

50 g białej czekolady 
125 g musu z upieczonej dyni

Najpierw robimy mus z dyni. Dynie obrać ze skórki, wydrążyć pestki pociąć na mniejsze kawałki, polać oliwą i ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec 45 min w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni. Po upieczeniu dynię zmiksować. Odłożyć 250 g musu. Z reszty można przyrządzić na przykład ZUPĘ DYNIOWĄ.

Przygotować tortownicę  wykładając dno papierem do pieczenia oraz smarując boki masłem ( ja wykorzystałam tortownicę o średnicy 18 cm). Piekarnik nagrzać do 180 stopni.
Masło roztopić w rondelku. Dorzucić do niego cukier z ekstraktem waniliowym, wymieszać i odstawić z ognia. 
Do masy dodać mus dyniowy ( cały czyli 250 g) oraz skórkę z pomarańczy. Całość wymieszać do uzyskania w miarę gładkiej masy. Odłożyć pół szklanki ( wykorzystamy na polewę). Do reszty dodać żółtka i całość znowu wymieszać.
Mąkę przesiać razem z proszkiem do pieczenia i dodawać w 3 partiach do masy dyniowej.
Białka ubić na sztywną pianę. Wymieszać z ciastem delikatnie mieszając.
Ciastem wypełnić tortownicę i wstawić do nagrzanego piekarnika na 55 min, do tzw suche patyczka.
Do odłożonej masy dyniowej dodać roztopioną w kąpieli wodnej czekoladę. Polać całość.
SMACZNEGO!!!

49 komentarzy:

  1. Kolor ciacha rzeczywiście powala :) Bardzo jestem ciekawa jak smauje, czas rozbroić dynię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dynia nadaje fantastyczny kolor to prawda. :-). Twoje ciacho prezentuje sie mega apetycznie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bajkowo, pięknie i kusi na całego!

    OdpowiedzUsuń
  4. też mnie urzeka dyniowy kolor,wczoraj z Mamą przerobiłyśmy całą wielką na puree i w słoiczki. ale Twoje ciasto jest o wiele piękniejsze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje bradzo:)też mam zamiar przerobić, żeby móc korzystać jak za oknem będzie szalała zima:)

      Usuń
  5. Sianko, biorę pierwsze zdjęcie i kawałeczek ciasta z niego aby... porównać ze swoim:), bo dyniowe wypieki zawsze mnie intrygują:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze, że już jest sezon na dynię, uwielbiam takie ciasta:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwsze zdjęcie bierze udział w naszym konkursie na zdjęcie miesiąca, zachęcamy do głosowania :) http://wykrywacz-smaku.pl/konkursy/glosy

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglada cudownie. Ja jeszcze nic z dodatkiem dyni nie pieklam. Pozwolisz wiec, ze sie poczestuje :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta polewa na górze taka słoneczna! :) Chętnie bym spróbowała ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne! I ta polewa... Zgłodniałam! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciasto wygląda bardzo zachęcająco;)

    OdpowiedzUsuń
  12. PRZE-CU-DO-WNE!!! Zakochałam się i chcę! <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Kolor faktycznie zachwyca :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Rewelacja! A polewa mnie powaliła na kolana! Ja wczoraj spartaczyłam muffinki z dynią. Zapisuję Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pięknie spływa po nim polewa. Mam słabość do wszystkiego co dyniowe :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Rety, ale ty szybka jesteś :D zazdroszczę.
    A ciasto brzmi wybornie!

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciasto jest boskie! A polewa idealnie dopełnia całość:) Dziś upieczone z własnej dyni:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda świetnie, a smakować musi po prostu bosko. Z pewnością wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepiekne!!! Wyglada niesamowicie smacznie :) Czy dynia jest mocno wyczuwalna w tym ciescie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie , bardziej wanilia i pomarańcza, dynię tylko delikatnie czuć:)pozdrawiam:)

      Usuń
  20. Wygląda obłędnie i zapewne też tak smakuje!:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Robiłam dzisiaj to ciasto - przepyszne, mokre, cudowny kolor ale zdecydowanie za słodkie, a dochodzi jeszcze słodka polewa. Zmniejszyłabym ilość cukru o połowę, a i tak całej szklanki nie dałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla mnie było ok, zazwyczaj wolę mniej słodkie w tym przypadku mi pasowało, ale wiadomo, że z ilością cukru to zawsze indywidualnie:)pozdrawiam

      Usuń
  22. Rany, to ciasto chodzi za mną od kiedy je tylko zobaczyłam, od 2 tygodni męczę mamę żeby mi dynię kupiła ;) Już się nie mogę doczekać kiedy je zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękny kolor i ten zapach pomarańczowej skórki. Musi być świetne.Ja zawsze dynie łaczę z gałka muszkatolową, cynamonem - tak bardziej piernikowo i wytrawnie ale w końcu musze inaczej. Namaste:))))

    OdpowiedzUsuń
  24. Lekko zmodyfikowałam przepis - dałam pół na pół musu z dyni pomarańczowej i dyni prowansalskiej w wyniku czego kolor był bardziej intensywny, zamiast startej skórki z pomarańczy dałam skórkę kandyzowaną, a do polewy dodałam pestki z dyni.
    Jak dla mnie jest to ciasto IDEALNE. W życiu nie jadłam czegoś tak przepysznego.
    Cała tortownica, dodam, że duża (też wychodzi tylko ciasto jest troszkę niższe i trzeba piec około 30 minut) została zjedzona w ciągu jednego popołudnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciekawe modyfikacje muszę wypróbować, zwłaszcza z tymi pestkami:)

      Usuń
  25. Wygląda przepysznie! Z chęcią gościlibyśmy zdjęcie tego ciasta w naszym słodkim konkursie dyniowym :)
    http://slodki-wierzynek.blog.pl/konkurs/

    OdpowiedzUsuń
  26. bardzo ciekawe, super ;) robilam kiedys podobne i wyszlo pyszne, chetnie sprobuje Twojej wersji!

    OdpowiedzUsuń
  27. Zrobiłam dzisiaj, jest przepyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Looks and sounds so delicious...

    Kisses!

    OdpowiedzUsuń
  29. Przepyszne ciasto! Zrobiłam i ...wszyscy byli zachwyceni :) Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Mam mega ochotę, a już trudno o dynie :c Można zrobic mus z dyni mrożonej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jasne :) Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. W sensie mus zrobić z dyni mrożonej? :D

      Usuń
    3. Wiesz co ja mroziłam mus z dyni i potem robiłam z tego musu, ale z dyni mrożonej nie mam pojęcia. Nie piekłabym jej raczej ale na parze może zrobiła. Ugotowała do miękkości a potem zblendowała :) Pozdrawiam

      Usuń
  31. Hey keep posting such good and meaningful articles.

    OdpowiedzUsuń
  32. That is an extremely smart written article. I will be sure to bookmark it and return to learn extra of your useful information. Thank you for the post. I will certainly return.

    OdpowiedzUsuń
  33. Hey keep posting such good and meaningful articles.

    OdpowiedzUsuń
  34. czy w przepisie nie ma bledu? najpierw jest napisane 125g dyni upiec, po czym calosc, czyli 250 g upieczonej dyni wymieszac z ....waga sie nie zgadza.

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP