piątek, 15 marca 2019

JAGIELNIK Z PIECZONYMI WINOGRONAMI.

Moje doświadczenia z kaszą jaglaną są różne, ale ostatnio coś zaiskrzyło i w mojej głowie tworzą się jaglane przepisy. Ale to dobrze bo jeśli chodzi o tą kaszę to ma ona chyba same zalety. 
Jagielnik chodził za mną od jakiegoś czasu. Wymyśliłam sobie że ma być kremowy i delikatny. Wypytawszy uprzednio moje guru cukiernicze GOSIĘ, przystąpiłam do działania. Zaczęłam od prostego jagielnika waniliowego który połączyłam z pieczonymi winogronami no i nie mam słów jakie to wyszło dobre. Dobre, mało kaloryczne i wszystko pięknie się prezentuje. Zresztą zobaczcie sami :)




JAGIELNIK Z PIECZONYMI WINOGRONAMI
forma o średnicy 22 cm

MIGDAŁOWO-KOKOSOWY SPÓD
7 daktyli
80 g płatków migdałowych
4 sucharki*
4 łyżki wiórków kokosowych
60 g rozpuszczonego oleju kokosowego

MASA JAGLANA
200 g suchej kaszy jaglanej
750 ml mleka roślinnego (użyłam owsianego)
1 laska wanilii
70 g syropu z agawy lub innego słodzidła
50 g białej czekolady
2 łyżki oleju kokosowego
gęsta część mleka kokosowego z 1 puszki

DODATKOWO
duża kiść różowych winogron
125 g serka mascarpone**
70 ml śmietanki 30%**
1 łyżeczka cukru pudru

* możecie sucharki zastąpić bezglutenowymi ciastkami
**w wersji bezmlecznej pominąć

W pierwszej kolejności zalej kaszę jaglaną zimną wodą i zostaw do namoczenia na około 8 godzin. Daktyle zalej wrzątkiem i zostaw do namoczenia na około 30 minut. Po tym czasie umieść je w malaskerze do którego dodaj jeszcze płatki migdałowe, połamane sucharki, wiórki kokosowego oraz rozpuszczony olej kokosowy. Wszystko razem zmiksuj po czym otrzymaną masą wylep dno tortownicy, uprzednio wykładając je papierem do pieczenia. Formę z wylepionym dnem umieść w lodówce.
Kaszę jaglaną przepłucz porządnie, tak aby się nie pieniła. Przełóż ją do garnka do którego dolej mleko. Dołóż do środka także przekrojoną laskę wanilii oraz wydobyte z niej ziarenka. Zagotuj, po czym przykryj pokrywką i na bardzo małym ogniu gotuj około 20-30 minut, mieszając dość często aby masa się nie przypaliła. Po ugotowaniu, koniecznie jeszcze gorącą przełóż do malaksera lub blendera i dodaj pozostałe składniki czyli syrop z agawy, białą czekoladę, olej kokosowy i mleczko kokosowe. Całość zmiksuj na gładką masę, którą wylej na schłodzony spód. Gdy jagielnik przestygnie włóż go do lodówki na kilka godzin a najlepiej na całą noc.
Następnego dnia nagrzej piekarnik na 200 stopni. Winogrona umwyj i osusz po czym umieść na blaszce. Piecz około 30 minut.'
Śmietankę ubij z cukrem i mascarpone. Jagielnik ułóż na paterze, górę udekoruj masą serową oraz płatkami kokosowymi. Na końcu ułóż na górze upieczone winogrona.
SMACZNEGO!!!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP