wtorek, 16 października 2012

CHLEBEK CZOSNKOWO-ZIOŁOWY.

Z okazji dzisiejszego World Bread Day 2012 upiekłam chlebek czosnkowo-ziołowy. Chlebek to wypiek dla wielkich wielbicieli czosnku, innym radzę nie próbować, to przez naprawdę dużą ilość. W przepisie z którego korzystałam było aż sześć ząbków , ja proponuje dać tylko cztery.



CHLEBEK CZOSNKOWO-ZIOŁOWY
(przepis znalazłam na GOTUJE, BO LUBIĘ)

CIASTO
3 szklanki mąki
1 opakowanie suchych drożdży
3 łyżki masła
250 ml mleka
2 jajka
1/2 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki cukru

NADZIENIE
100 g stopionego, ostudzonego masła
4 ząbki czosnku, drobno posiekane
3/4 szklanki posiekanej natki pietruszki
1/2 szklanki parmezanu startego na drobnych oczkach

Zrobić zaczyn z ciepłego mleka, cukru i drożdży. Gdy zaczną bąbelkować można do miski dorzucić przesianą mąkę, sól, jajka oraz stopione masło. Zagnieść elastyczne ciasto, a następnie odstawić w ciepłe miejsce na min. 45 minut.
Gdy ciasto wyrośnie, rozwałkować je na prostokąt. Ciasto posmarować masłem oraz posypać czosnkiem, parmezanem i pietruszką. Całość pociąć na równe prostokąty. Złożyć razem i postawić pionowo w keksówce wyłożonej papierem do pieczenia. Wierzch posypać parmezanem. Odstawić do podrośnięcia na min. 20 minut.
Piekarnik nagrzać na 180 stopni. wstawić chlebek na około 40 min, do zrumienia.
SMACZNEGO!!!



19 komentarzy:

  1. Swietny chlebek. I taki moco czosnkowy. Podejrzewam, ze by mi posmakowal :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetycznie wygląda, lubię czosnek, więc chętnie wypróbuję ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniemam, że pyszny. Dużo czosnku to jest to!

    OdpowiedzUsuń
  4. Chlebek wygląda cudnie!
    Pozdrawiam serdecznie!
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  5. Chlebek jest naprawdę rewelacyjny, ja go piekłam w zeszłym tygodniu, a zbierałam się do tego wypieku dość długo ;) Im więcej czosnku tym lepiej!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię czosnek, a przepis zapisuję:)

    OdpowiedzUsuń
  7. świeży chleb i masło czosnkowe super:)uwielbiam i lecę do Lidla po masełko aby je przygotować do pieczywka.

    OdpowiedzUsuń
  8. Obłędnie wygląda, ta zieleń pietruszki nadaje mu niezwykłego charakteru;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piekłam ten chlebek wg przepisu ze wspomnianego przez Ciebie bloga. Rzeczywiście jest przepyszny :)Ja użyłam 6 ząbków czosnku, ale to oczywiście zależy od ich wielkości. Zmniejszyłabym tylko ilość masła do nadzienia, myślę, że 80g wystarczy. Wszystkim gorąco polecam, po prostu trzeba go spróbować :)!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. O to cos dla mnie! Uwielbiam czosnek. I chleb... Więc musze go upiec. I to jutro!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja tam dałabym sześć, bo czosnek uwielbiam. Tylko że taki chlebek nadaje się do upieczenia tylko przed wolnym weekendem, bo potem to strach się do ludzi odzywać... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja dałam cztery bo miałam naprawdę gigantyczne ząbki:)

      Usuń
  12. ale mi narobiłaś apetytu ...

    OdpowiedzUsuń
  13. nie robiłam jeszcze , ale znalazłam przelicznik 10g świeżych = 7 g suszonych, a opakowanie suchych ma 7 g, więc trzeba by 10 g użyć:))) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP