poniedziałek, 8 października 2012

TOSCAKAKA.

Mnie też urzekła, chociaż nie mam jej jeszcze w swojej kolekcji, książka "Scandilicious Baking" Signe Johansen. Upiekłam więc Toscakakę, pyszne, dość słodkie ciasto zwieńczone chrupiąca praliną. W sam raz na jesienną pogodę. Najlepiej smakuje z kubkiem gorącej  herbaty, grzejąc nogi pod kocykiem.




TOSCAKAKA
(przepis zobaczyłam na MOICH WYPIEKACH)

wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową

CIASTO:
3 jajka
75 g roztopionego masła
75 ml maślanki
120 g drobnego cukru
150 g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii

PRALINA:
125 g masła
125 g brązowego cukru
150 g płatków migdałowych
50 ml mleka
1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
1/2 łyżeczki soli


Przygotować formę o średnicy 23 cm. Spód wyłożyć papierem do pieczenia. Piekarnik nagrzać na 160 stopni.
Całe jajka razem z cukrem i ekstraktem waniliowym utrzeć porządnie mikserem na puszystą masę. Mąkę, proszek do pieczenia oraz sól przesiać razem. Dodawać do masy jajecznej razem z masłem oraz maślanką trzema partiami. Delikatnie połączyć szpatułką. Ciasto wylać ostrożnie do formy. Włożyć do piekarnika i piec 30-35 min do tzw. suchego patyczka. Od razu zająć się przygotowaniem praliny. Wszystkie składniki umieścić w garnku i gotować przez 4 min. Po upieczeniu pralinę wylać na ciasto i zapiekać pod włączonym grillem ok 5 min, pilnować by migdały się nie przypaliły, a tylko porządnie zrumieniły.
SMACZNEGO!!!




30 komentarzy:

  1. kusi mnie to ciasto, oj kusi :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdo, koniecznie zrób też Cię urzeknie:)))

      Usuń
  2. Mnie też to ciasto urzekło i je zrobiłam :) Przepyszne jest!

    Twoje slicznie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już się zabieram za pieczenie, bo ciągle słyszę, że ciasto jest pyszne :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pyszne, bardzo a z każdym dniem jeszcze pyszniejsze:)

      Usuń
  4. Ja tez nie mam, ale na pewno kupie, do kompletu ze "Scandilicious" :)
    Ciasto wyglada wspaniale! Zreszta na czym jak na czym, ale na wypiekach Skandynawowie sie znaja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mniam! i powiedz mi ... czemu ja nie mam piekarnika, jak ja tak uwielbiam piec!!!!!!! :(((((((

    OdpowiedzUsuń
  6. a tak wogóle zapraszam do mnie po wyróżnienie :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Za taką praliną przepadam, więc myślę, że ciasto przypadłoby mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Migdały w cieście to jest to :) Kolejny fantastyczny przepis do zrobienia!

    OdpowiedzUsuń
  9. No bardzo smacznie się prezentuje :) Uwielbiam taką pralinę ale wydaje mi się ona od zawsze bardzo skomplikowana w przygotowaniach, chyba całkiem mylnie.

    OdpowiedzUsuń
  10. wygląda niesamowicie "ciepło" i do tego widzę, że jest bardzo proste w wykonaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mmm jakie wspaniałe ciasto : ) I ta pralina u góry! Czyste migdałowe szaleństwo !

    OdpowiedzUsuń
  12. TO musi być prawdziwe cukiernicze cudo. Na samą myśl o pralinie aż się robi miło :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Twoja Toscakaka wygląda bardzo apetycznie:-)i idealnie:-). Ja swoją prawie przypaliłam:-), ale mimo wszystko smakuje rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ta migdałowa skorupka wygląda wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię takie proste ciasta. Idealne do kakao i, tak jak napisałaś, kocyka i spokojnego wieczoru. Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Żeś mnie zachęciła. Oczywiście nie mam maślanki i migdałów :E Pomyślę nad pionierską wersją z tego co mam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Turiruri... :) Jest i jest pyszna!

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP