poniedziałek, 1 października 2012

SERNIK DYNIOWY.

Nadal pozostaje w uwielbieniu do dyniowych smaków. Lista rzeczy do zrobienia ma jeszcze wiele nie zrealizowanych pozycji. W ten weekend odhaczyłam ten sernik. Zobaczyłam go już dawno i z niecierpliwością czekałam aż dojrzeją tegoroczne dynie. W oryginale sernik podawany jest z sosem toffi, jednak ja trochę z lenistwa, trochę z obawy przed przesłodzeniem postanowiłam go nie robić. Możliwe, że jego smak z nim jest jeszcze lepszy. Mi smakuje tak jak zrobiłam. Wyszedł sernik mało słodki z delikatnym posmakiem dyni i cynamonu, przez ten cynamon skojarzył mi się trochę ze świętami.




SERNIK DYNIOWY
(przepis z KWESTII SMAKU)
tortownica o średnicy 25 cm

MASA SEROWA
1.5 szklanki musu z dyni, pieczemy dynie tak jak w TYM przepisie
250 g mascarpone
750 g sera na serniki
5 jajek
2 żółtka
1.5 szklanki skondensowanego mleka
0.5 szklanki śmietanki kremówki
3 czubate łyżki mąki ziemniaczanej
0.5 łyżeczki cynamonu
3 łyżeczki ekstraktu waniliowego (lub jeden cukier waniliowy)

SPÓD SERNIKA
75 g masła
75 g ciemnej czekolady
50 g cukru
2 jajka
60 g mąki pszennej
40 g zmielonych orzechów laskowych

WIERZCH
200 g gęstej, kwaśnej śmietany 18%
3 łyżki cukru
150 dżemu pomarańczowego
3 łyżki wody

Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową.
Zacząć od połączenia składników masy serowej. W misce miksera umieszczamy mus z dyni, sery, jajka, żółtka, mleko skondensowane, śmietankę, mąkę, ekstrakt waniliowy oraz cynamon. Mieszamy, można także wymieszać łyżką wszystkie składniki.
Piekarnik nagrzać na 175 stopni. W rondelku umieścić masło z czekoladą. Roztopić oraz zostawić do ostygnięcia. Do ostudzonej masy czekoladowej dodać cukier oraz jajka, połączyć. Mieszając stopniowo dodawać mąkę, na końcu wsypać orzechy.
Spód tortownicy wyłożyć papierem, wypuszczając go na zewnątrz. Środek wysmarować masłem.
Ciasto wlać do blaszki i wstawić do piekarnika na 15 minut.


Na podpieczony spód wylać masę serową. Umieścić w piekarniku na 15 minut, po tym czasie zmniejszyć temperaturę na 120 stopni i piec dalej 1.5 godziny.
Wyjąć sernik i rozsmarować na nim śmietanę połączoną z cukrem. Wstawić do piekarnika jeszcze na 15 min..
Po tym czasie wyjąć sernik i ostudzić. W rondelku na małym ogniu podgrzać dżem z wodą. Glazurą pomarańczową zwieńczyć górę sernika. Ostudzony sernik umieścić w lodówce najlepiej na całą noc.
SMACZNEGO!!!

.

34 komentarze:

  1. Widze, ze szalejesz z dyniami... Ja zaczynma w tym tygodniu, poza tym czekam na dyniowa akcje Bei :)) Sernik wyglada rewelacyjnie. Nie jadlam jeszcze dyniowego sernika wiec wpraszam sie na kawaleczek :)

    Pozdrawiam cieplo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szaleje,ciekawych przepisów tyle, że nie można się zdecydować:0

      Usuń
  2. :) w weekend robiłam ten sam sernik, zrezygnowałam jednak z cynamonu i trochę pozamieniałam proporcje składników. Właśnie jem kawałek tego sernika i nie mogę się nacieszyć jego genialnie kremową konsystencją :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna, jesienna wersja sernika, musiał, oj musiał być pyszny ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny:) jestem bardzo ciekawa jego smaku...

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszny, piękny, optymistyczny serniczek. :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Taki dyniowy sernik musi być pyszny, bo też tak wygląda :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ukradlabym kawalek, wyglada przepysznie...

    OdpowiedzUsuń
  8. Co za sernik :) Wygląda przepysznie, jak zwykle:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie mogę powstrzymać ślinotoku:)

    OdpowiedzUsuń
  10. fantastyczny! ma piękny kolor

    OdpowiedzUsuń
  11. dynia w serniku? o!:) ciekawie! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. może faktycznie warto wypróbować, chociaż akurat desery, to ostatnie miejsce, w którym widzę dynię... człowiek się uczy całe życie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. naprawdę warto, też byłam zaskoczona, ale moim faworytem w dyniowych wypiekach pozostaje ciasto dyniowe:)

      Usuń
  13. Czy on jest kremowy i pyszny? Potok śliny ~~~~~~

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, tak im więcej mascarpone tym bardziej kremowy i pyszny też:)

      Usuń
  14. jak tylko będę mieć dynię to zrobię podobny ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Swietny! ten dżem pomarańczowy ostatecznie mnie przekonał że musze wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  16. Oooo! Aaach! Marzenie! Wygląda przesmakowicie, nie mogę odkleić się od zdjęć! Mniam. Być może wypróbuję. ;))
    A przy okazji, masz cudowny blog, będę zaglądać częściej! :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje, bardzo się cieszę że Ci się podoba:)pozdrawiam również:)

      Usuń
  17. Wygląda po prostu obłędnie! Mam na taki sernik ochotę od dawna :)

    OdpowiedzUsuń
  18. też bym chciała mieć odhaczony sernik z dyniowej listy :-))

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękny kolor i apetycznie wyrośnięty :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pierwszy raz widzę sernik dyniowy i jestem zachwycona :))

    OdpowiedzUsuń
  21. o Mniammniam muszę wypróbować :) Przepięknie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  22. wygląda idealnie, chyba się skuszę na taki :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Wygląda na bardzo kremowy, przepyszny! Chyba zrobię podobny w ten weekend :)

    https://buszujwkuchni.com/

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP