niedziela, 22 grudnia 2019

KEKS Z FIGAMI, ŻURAWINĄ I HERBATĄ JAŚMINOWĄ.

Mam dla Was nowy przepis. Tym razem bohaterem mojej świątecznej opowieści jest wilgotny keks, pełen suszonych fig i żurawin moczonych w herbacie jaśminowej. Przepis zaciekawił mnie bardzo bo jest niby z dodatkiem drożdży, ale nie czeka się aż wyrosną. Upiekłam żeby sprawdzić jak to wszystko zagra i powiem Wam że to bardzo udany wypiek. Ciasto wychodzi bardzo wilgotne, tak na granicy powstania zakalca, więc nie przejmujcie się gdy je przekroicie.
Piękna ceramika i sukienka od świetnych Dziewczyn z MISZKOMASZKO.



KEKS Z FIGAMI, ŻURAWINĄ I HERBATĄ JAŚMINOWĄ
przepis od LO

230 g mąki pszennej
150 g serka mascarpone *
110 g  masła
szczypta soli
3 jajka *
160 g suszonych fig
100 g kandyzowanej żurawiny
2 torebki herbaty jaśminowej
2 łyżki soku z pomarańczy
skórka starta z 1 pomarańczy
3.5 suszonych drożdży

* składniki w temperaturze pokojowej

Herbatę jaśminową zaparz w około 750 ml wrzącej wody i odstaw na 10 minut. W międzyczasie pokrój figi na mniejsze kawałki i razem z żurawiną umieść w misce. Całość zalej zaparzoną herbatą i odstaw na minimum 30 minut.
Piekarnik nagrzej na 180 stopni C. W rondelku rozpuść masło, po czym odstaw do przestygnięcia. W misce zmiksuj na puszystą masę razem jajka z cukrem.  Dodaj ostudzone masło, sok i skórkę z pomarańczy, mascarpone oraz mąkę z suszonymi drożdżami. Miksuj chwilę do połączenia się składników. Następnie dodaj odsączone bakalie i wymieszaj szpatułką. Ciasto przełóż do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i wstaw do nagrzanego piekarnika. Piecz około 50 minut do tak zwanego suchego patyczka. Formę z ciastem wyjąć na blat i gdy lekko przestygnie wyjąć je na kratkę.
SMACZNEGO!!!







2 komentarze:

  1. Intrygujący przepis! Jestem ciekawa, czy ta herbata jaśminowa jest mocno wyczuwalna w smaku :)Tak na marginesie, to moja ulubiona!

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP