piątek, 4 maja 2018

GOFRY BATATOWE.

Tak gofry to zdecydowanie danie które spędza mi czasami sen z powiek. Jak dopadnie mnie na nie ochotę to nie wiem co by się działo, muszą pojawić się na stole. Ostatnio eksperymentuję w tym temacie i przygotowałam ich wersję wytrawną. Zrobiłam je z batatami oraz orientalnymi przyprawami, które nadały im wyjątkowego smaku. Powiem Wam że to fajna alternatywa dla tradycyjnych GOFRÓW. Jedynie co mnie zawiodło to fakt że nie wyszły chrupiące, ale słyszałam że to przypadłość gofrów z batatów. Macie takie same z nimi doświadczenia w tym temacie ?




GOFRY BATATOWE
8 sztuk

80 g płatków owsianych
400 g ugotowanych na parze batatów (u mnie to był jeden ziemniak)
2 jajka
3 łyżki oleju
150 ml mleka
1 łyżeczka mielonej kolendry
1/2 łyżeczki mielonego kuminu
1/2 łyżeczki soli
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia

Ugotowane bataty umieścić w malakserze i zmiksować na puree. Po czym umieścić w misce miksera, dodać płatki owsiane, olej, mleko, przyprawy oraz proszek do pieczenia. Całość wymieszać dokładnie po czym odstawić na 10-15 minut. W tym czasie rozgrzać mocno gofrownicę. Na rozgrzanym urządzeniu umieścić ciasto i piec według wytycznych producenta. U mnie trwało to około 5 minut. Podawać ciepłe z sadzonym jajkiem, grillowanym halloumi oraz podsmażoną na suchej patelni szynką parmeńską.
SMACZNEGO!!!






2 komentarze:

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP