poniedziałek, 30 lipca 2018

MROŻONA KAWA TIRAMISU.

Upały rozgościły się u nas na dobre i nie mam zamiaru na to narzekać, bo gdy tydzień temu królowała jesienna aura z nieprzerwanym deszczem to wtedy tęskniłam za latem. Lato to najfajniejsza pora roku dla mnie i nie będę pisać, że lato się kocha za ogrom owoców, pomidory pachnące słońcem czy przepiękne zachody słońca nad ledwo co skoszonymi polami. Bo wiadomo że za to wszystko i jeszcze za lody. Tym razem dzielę się z Wami przepisem na mrożoną kawę Tiramisu. Składają się na nią kawa, biszkopty, płatki czekoladowe no i lody mascarpone. Powiem Wam że to idealny zestaw na letni dzień.



Kawę ten lub jak kto woli kawowy deser przygotowałam w ramach współpracy z marką VASPIATTA. Do przygotowania tego deseru użyłam kawy Vaspiatta Africana. Kawa ta słynie z unikalnego smaku z wyczuwalnymi nutami lawendy, cytrusów i czekolady, idealnie wpasowała się w mój przepis.

MROŻONA KAWA TIRAMISU
3 porcje

LODY MASCARPONE
250 ml śmietanki kremówki 30%
250 g serka mascarpone
50 g drobnego cukru
1 łyżka ekstraktu waniliowego

podłużne biszkopty
około 50 g gorzkiej czekolady

Bardzo dobrze schłodzoną śmietankę kremówkę oraz mascarpone umieścić misce miksera. Zacząć ubijać na wysokich obrotach. W trakcie dodać cukier oraz ekstrakt waniliowy. Następnie postępować zgodnie z wytycznymi producenta maszyny do lodów.
Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, a następnie rozsmarować ją za pomocą noża cukierniczego na papierze do pieczenia. Papier razem z czekoladą umieścić w lodówce, alby czekolada zastygła. 
Kawę zaparzyć i odstawić do przestygnięcia. Przelać ją do szklanek, z lodów uformować kulki i umieścić je w szklankach. W każdym deserze umieścić biszkopt oraz połamaną na mniejsze kawałki czekoladę. 
SMACZNEGO!!!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP